Sponzoři módních akcí se bojí skandálu, hubené modelky ale z mol vytlačit nedokážou. Nedávné zákazy supervyzáblých manekýn byly jen ojedinělým výstřelkem pořadatelů některých přehlídek.

Osmdesát centimetrů přes prsa, v pase nejvíce šedesát, přes boky šestaosmdesát: to je americká velikost nula ? zero size. U nás by se o takových dívkách řeklo, že jsou hubené jako lunt. Na jarních týdnech módy v Miláně a Madridu dostaly manekýny s velikostí nula červenou. Dnes, o půl roku později, mají zase ?nulky? práce dost.  ?Oblečení na nich vypadá nejlépe,? opakuje oblíbené klišé návrhář John Galliano.

Novou tváří parfému Mademoiselle značky Chanel se tak stala pirátka z Karibiku Keira Knightleyová, která je spolu s chotí Davida Beckhama považována za jednu z nejvychrtlejších celebrit. Na připravovaných týdnech módy v Paříži, Londýně a New Yorku budou oblečení předvádět špalíry superhubených manekýn, byť je chce ze hry vyšachovat skupina celebrit v čele s kyprou zpěvačkou Beth Dittovou. ?Je dobře, že tuhle debatu někdo rozvířil, ale těžko to něco změní,? komentuje aktivity korpulentní divy londýnská stylistka Katie Grandova. Pořadatelé londýnského fashion weeku skutečně kritéria přílišné hubenosti nestanovili. Sponzoři, včetně těch velkých, jako jsou Canon, Red Bull a Lavazza, již vyjádřili obavy z nežádoucí publicity, kterou by jim mohla akce přinést. Tento symbolický nátlak ovšem neodbourá každoroční statistiku přehlídkových úmrtí, do níž loni přispěla Luisel Ramosová, která se dlouhodobě živila jen salátovými listy a lehkou kolou, nebo Ana Carolina Restonová, jíž selhala játra po jablečno rajčatové dietě.

Nula podle všeho nemusí být největším zlem, některé značky, například Banana Republic přišly začátkem roku s dvojitou nulou označující ještě menší oděvy. Podle odborníků nejde o reakci na ?ztenčování” žen, ti hovoří spíše o jakési psychické závislosti na velikostech ? zákaznice se chtějí vtěsnat do té nejmenší možné.

Mnohé firmy se tento požadavek snaží spojit s reálnými rozměry klientek a zavádějí vanity sizing ? lichotivé číslování. V praxi to znamená, že kalhoty velikosti osm jsou označeny číslem šest. ?Řada studií ukázala, že ženy se lépe cítí v oblečení označeném menší velikostí.? Světlým bodem v hubeném módním království jsou firmy, které natruc vyzáblému trendu rozšiřují nabídku oblečení v rozměrnějších velikostech. Kromě řetězce Mango, do jehož kolekcí se letos na podzim oblečou i majitelky velikosti osmnáct, se proti proudu vydaly také Gap nebo NewLook.

Linkuj si!      Jaggni to!Jaggni to!   Pridej na Seznam  
JOSEF KUBÍK nákladní autodoprava

Zanechej komentář