Suzuki SV 650 (K3-2003) RECENZE

Představy o mém dalším působení na poli ?bajkerském? se od prvního okamžiku nemnoho lišily. Spekulace od silnice přes enduro ukončilo LIVE! střetnutí s touto pohlednou nahotinkou. EnDžoj!

Koupě motorky určitě není každodenní záležitost, proto sem při výběru věnoval pár týdnů strávených nad časopisy, internetu a na fórach. Nejvetší dilema sem řešil s relací financí, které by sem měl a byl ochotný investovat. Rozhodnutí, že nejlepší volbou pro mě bude motka samozřejmě z druhé ruky ( bazarová ), a nevadilo by mi kdybych si na zimu dovezl nějakou lehčí havárku? Času moc sice není, ale co se zimními večery s prázdnou garáží, že, mimo jiné?

Která mašina bude nejvhodnější? Mno, kategorie naked bike a la naháč, street bude to pravé ořechové?)) V-twin či mixér 4-vál? Každopádně sem se zamiloval do dvouhrnků, ten pocit, ten zvuk, prostě geniální. Tak něco, co má pěkný spodek a na špici stále ještě jedovatý.

 

Myslím, že SV je kompaktní stroj, na který se majitel stále těší. Nevím o nějakém nedostatku, možná starší modelové stroje pár much měli, ale já chtěl minimálně K3ku ( 2003/04), motor dostal do vínku vstřikování a ten rám, paráda!! Natrefil sem na vhodnou nabídku a už se jelo. Bylo to na podzim 06, a dopigloval sem se pro ni až na Vysočinu (cca 250km). Věřím, že prodávajícímu po ní bude asi hodně smutno. Měl jí dovezenou z francie, a k mému úsudku jí aktuálně nedávno lehce položil na vlhkém listí…Tož stane se hej.

Design

To je to, čím mě na první pohled okouzlila, nezaměnitelný design?prvá věc, která udeří do očí je masivní duralový rám chladné matné barvy, dokonalý tvar ve střední části, a jeho výplet z profilů, žádné trubky. Další poutavou věcí na 650-ce je její robustní seriový výfuk. Nerezový lesk, možná časem osadím nejakým tím laďákem (edit: už se stalo >> LeoVince SBK ). Přední kotoučová ?dvojšajba? vzbuzuje oprávněný respekt. Dělené sedlo vypadá stylově. Čekal jsem nějakou zradu v motorické části, ale ani ta se nekonala)) Naštěstí mi srdce za pravdu nedalo. Ve zkráceném podání z letáku : 650 ccm v kombinaci se vstřikováním dá ze sebe 73 koní, 64 Nm, max 205 kmh, zrychlení z 0-100 kmh ? 3,7 sekund. A na svou “suchou” váhu 165 kg bezkonkurenční dusot.

Byla lahoda natrefit na tohoto naháče, neboť se mi páčil lépe jako otevřený a agresivnější, a trošku připomíná klasiku, a kulatý reflektor nepodléhá žádné kapotě. Lépe jsem si prostě nemohl vybrat:) Z jeho konkurentů bych vyzdvihl Yamahu FZ6, Raptor 650, Kawu ER-6n, Hondu CBF Hornet 600, Hyosung 650…

Motor

Ten pochází z TL/SV 1000 ( tedy jeho zmenšená sestřička), co se týče vzhledu, nemají od sebe daleko od SV 1000. SV 650 N je naháč s vyššími řídítky, speciálně upravenou převodovku pro jízdu ve městě. Rozdíl je jen v počtu zubů na zadní rozetě, 45 oproti 46 u verze SV650S kapotované. Už při prvních metrech je motor překvapivě čilý. Spokojeně tahá odspodu až do 9000. Odpovídá ve zlomku vteřiny na požadavky zrychlení úplně přesně. Okamžitě vystřelí motorku vpřed. Zpočátku, než sem si zvyknul, mi bylo nepříjemné cukání jak jsem motoru v zátahu povolil otáčky a naopak. Nepříjemný pocit se vytratil, když jsem do ruky dostal cit pro plyn? Už u ?šestsetpade? jak se říkalo, že se na druhém převodovém stupni při prudkém otočení plynu škrábe na zadní. Potvrzuji. Skoro mě to stáhlo uprostřed křižovatky, jak sem se lek. Slušné Newtonmetry. Osobně nepotřebuji vytáčet motor do extrémů, mrška se rázem při 9000 ot. min-1 začala chovat jako utrhnutá ze řetězu. Celkově motoru nemám co vyčítat. Průměrná spotřeba cca 5 l/100 km.

Podvozek

Model roku 03? už má přední tlumiče nastavitelné. Já osobně je mám spíše do sportovna. Pro naše cesty by spíše vyhovovalo měkčí odpružení, ale kde je povrch cesty gut, tak je to supr. Přední brzda jak už jsem zmiňoval, perfektní. Možností tuningu je i volba tlumiče řízení.

Pohodlí

Při svých 185cm si nemohu stěžovat, uložení stupaček, řídítka jsou přesně tam, kde bych je čekal. Nohy, ruce, záda jedna velká pohodička. Jediná věc, která sic není na obtíž, ale při delších cesta poněkud tvrdší sedadlo, jinak velmi pěkně designově provedené. Moto sedí pěkně i na cestách ve dvou. Moto vřele doporučuji vyzrálejším jezdcům i lehce otrkaným začátečníkům pro vyšší kubaturu. Údřžba ?no problem?. Výborná manévrovatelnost. (edit: širší řídítka Fehling 760mm – nejsou na foto).

 

To jsou moje postřehy, po pár prvních stovkách km. V létě to bude mazec. Užívám si jí. Přeji všem mnoho uskutečněných plánů, hlavně v jedné stopě, pokud čas a počasí dovolí?

gelové nehty
Linkuj si!      Jaggni to!Jaggni to!   Pridej na Seznam  
JOSEF KUBÍK nákladní autodoprava

Zanechej komentář