Britové jsou nejnadšenějšími příznivci rychlého občerstvení – dokonce ještě většími než Američané – zatímco pověstné gurmány Francouze “fast food” láká nejméně. Tvrdí to alespoň odborná studie agentury Synovate, o níž píše agentura AFP. Průzkum provedený ve 13 zemích světa také potvrdil sílící obavy z obezity po celém světě, zaznamenal ale odlišné priority a strategie v boji proti ní.

“Výsledky (ankety) ukazují, že existuje svět lidí, kteří si nedokážou odepřít hamburger nebo kus pizzy navíc, ale patrně se cítí lépe, když to zapijí dietní colou,” konstatovali průzkumníci.

Pokud jde o rychlé občerstvení, 45 procent Britů souhlasilo s prohlášením: “Fast food mi chutná tak moc, že nejsem s to se ho vzdát”. Stejného mínění je i 44 procent Američanů a 37 procent Kanaďanů.

Francouzi, odedávna hrdí na svou vysoce kvalitní, vybranou kuchyni, odmítavě vrtí hlavou: s tímto výrokem nesouhlasí 81 procent respondentů. Po nich následuje 75 procent dotázaných ze Singapuru a 73 procent z Hongkongu a Rumunska.

“Britové bezmezně milují smažené ryby s hranolky,” konstatoval Steve Garton z agentury Synovate, která provedla průzkum společně s BBC. Francouzi zase podle šéfa francouzské pobočky Synovate Thierryho Pailleuxe zcela samozřejmě dbají na svou image. “Udržování štíhlé linie je součástí naší kultury a naší pýchou,” řekl. A navíc je tu podle něj stále silnější vědomí nezdravé obezity, ohrožující lidské zdraví.

Patnáct procent Francouzů a 12 procent Američanů se váží každý den, zatímco na druhém konci spektra na váhu vstoupí jen jednou nebo dvakrát týdně jen 15 procent obyvatel Hongkongu.

Pokud jde o shazování nadbytečných kil, existují rozličné strategie. Globálně většina lidí míní, že nejlepší cestou k hubnutí je omezení příjmu potravy. Následuje 43 procent těch, kteří tvrdí, že to chce více pohybu.

Jsou tu ale regionální variace: 57 procent Američanů, 56 procent Francouzů a 54 procent Britů méně jí, aby ušetřili, zatímco 14 procent Malajsijců sahá při shazování kil po bylinkách a potravinových doplňcích.

Zdá se, že lidé na Blízkém východě kombinují veškeré strategie: Saúdská Arábie a Spojené arabské emiráty patří k předním konzumentům produktů s nízkým obsahem tuku a náhražek masa. Jejich obyvatelé také patří k největším příznivcům fitness center a domácího cvičení.

Autor: ČTK

gelové nehty
Linkuj si!      Jaggni to!Jaggni to!   Pridej na Seznam  
JOSEF KUBÍK nákladní autodoprava

Zanechej komentář