Podle odborníků stojí za vznikem hráčské závislosti především příchod hromadných online her (MMOG), které může jediný hráč sdílet s tisíci dalšími hráči na celém světě, aniž by se vzájemně museli poznat. Sdílejí spolu jeden virtuální prostor, který se nikdy nevypíná. A v tom je právě ten problém.

Největším rizikem pro vznik ?kyberzávislosti?  nejsou ani akční, ani strategické hry, nýbrž MMORPG ? masové internetové hry ?na hrdiny?, kde si každý člověk vybere určitou postavu, do které se vžije a rozvíjí postupně její schopnosti.

Postava se ovšem dokáže vyvíjet i sama od sebe, i když není účastník právě připojen. A zde právě vzniká ten pocit, že hráč o něco přichází nebo že ho ostatní “postavy” fiktivního světa vylučují ze svého středu. Proto musí hrát dál.

Za online hru nejčastěji vyvolávající závislost je považován World of Warcraft, který má po celém světě předplaceno 9,3 milionu lidí.

“Na rozdíl od drogových závislostí je závislost na počítačových online hrách ve společnosti považovaná spíše za charakterový nedostatek než za nemoc,” říká Jakob Hein, vedoucí centra závislostí v Berlíně. Je však stejně nebezpečná pro rodinné vztahy jako závislosti “klasické”. Hein by proto chtěl, aby ji preventivní programy neopomíjely jako dosud.

Největšími hráči online her jsou lidé v Asii. Podle odborníků ale i ve Francii a Německu je jedno až dvě procenta milovníků počítačových her připojeno až chorobně často a jejich sociální vztahy upadají. Podle odhadů stráví notoričtí hráči ve virtuálním světě 35 až 40 hodin týdně.

Ve Francii skoro 60 procent hráčů přiznává, že už nejméně jednou hráli deset hodin bez přestávky. To je ještě poměrně málo ve srovnání s osmadvacetiletým jihokorejským patologickým hráčem, který v roce 2005 podle zahraniční agentury zemřel na následky toho, že byl připojen k online hře nepřetržitě 50 hodin.

gelové nehty
Linkuj si!      Jaggni to!Jaggni to!   Pridej na Seznam  
JOSEF KUBÍK nákladní autodoprava

Zanechej komentář