Internetový vyhledávač Google považuje sociální sítě jako Facebook za největší soupeře svého webového vyhledávání. Uvedl to v Tokiu mluvčí firmy. O slovo se ale hlásí i další vyhledávače.

Uživatelé čím dál více chtějí jako výsledek svého vyhledávání spíše slovní odpověď než jen seznam odkazů. A očekávají osobní odpovědi. Týká se to například doporučení, do které restaurace zajít.

V tomto ohledu mají sociální sítě velký náskok, protože nabízejí informace od přátel nebo přinejmenším od známých. Uživatelé mají tendenci věřit takovým informacím více, dodává produktový manažer skupiny Google Ken Tokusei.

Wolfram|Alpha

Čeští nositelé Nobelovy ceny ve vyhledávači WolframAlpha.

Novým hráčem na poli vyhledávání je služba Wolfram|Alpha, která byla spuštěna tento měsíc. Místo pouhého seznamu nalezených odkazů předkládá po analýze nalezených odkazů na míru šitou odpověď.

Tento vyhledávač si vede výborně v nejrůznějších statistikách a obecně u údajů, které lze zobrazit pomocí čísel nebo jednoduchých tabulek. Umí řešit i matematické a geometrické úlohy, užitečný je zatím především pro vědce a studenty. Se složitějšími dotazy z běžného života si však zatím neví příliš rady a často zobrazí odpověď: ?Wolfram|Alpha si není jist, co má s vaším zadáním udělat.”

Google uvedl, že by u určitého typu vyhledávání mohl stejně jako Wolfram|Alpha předkládat nejen odkazy na stránky, ale jakýsi přehled hlavních informací získaný z různých zdrojů. Stejně ale bude následovat zavedený seznam odkazů, v němž se dá pátrat dál.

?Je to otázka upřesnění, jaký druh informace uživatel hledá,” uvedl Tokusei. ?Se svými výsledky ale budeme pořád předkládat určité odkazy na stránky.”

Foto: profimedia.cz, Wolfram|Alpha

Zdroj: www.tyden.cz

Linkuj si!      Jaggni to!Jaggni to!   Pridej na Seznam  
JOSEF KUBÍK nákladní autodoprava

Zanechej komentář